Mimo smutnego faktu, że Polacy wciąż chętniej ściągają nielegalnie muzykę z sieci, a przemysł muzyczny skarży się na olbrzymie straty finansowe- system promocji płyt CD w pewnym stopniu się zmienił. Wiadomo, że okładka płyty CD jest pewnego rodzaju reklamą oprócz dawania produktowi oczywistej jakości estetycznej i waloru plastycznego rzutującego na przyciąganie wzroku klientów.
Projektowanie okładek płyt CD
System nowoczesnego projektowania okładek do płyt CD obecnie opiera się na dwóch sposobach. Producenci niektórych korporacji zrezygnowali z klasycznych plastikowych opakowań, wprowadzając na rynek wygodne digipacki, czyli opakowania stworzone z kartonów małej wielkości, w których znajduje się płyta z książeczką. Dzięki temu istnieje szerokie pole manewru artystycznego dla projektantów graficznych, ponieważ wcześniej plastikowe pudełko służyło jedynie za ochronę dla płyty oraz wkładanej książeczki.
Zadanie dla grafika
Obecnie opakowanie w formie digipack na całej swej rozkładanej powierzchni wewnętrznej jak i zarówno zewnętrznej mieści efekty pracy wykwalifikowanych grafików i jest nośnikiem realizacji fantazji wielu artystów plastyki. Widać to po statystykach sprzedaży takich płyt w najnowszym artykule w serwisie NewsInfo.pl. Dzięki temu okładki płyt w dzisiejszych czasach urosły jeszcze bardziej do rangi małej użytkowej sztuki. Druga stroną medalu jest także sprawa wprowadzania digipacków bez książeczek bogato ilustrowanymi zdjęciami artystów orz tekstami piosenek. Ten smutny proces ma podłoże czysto komercyjne- chodzi o to, aby na wydrukach książeczek zaoszczędzić, co sprawi, że koszty produkcji płyty będą niższe, a tym samym jej cena w empiku. Rozwiązanie to jest dyskusyjne.