Ulotka – jak ją zaprojektować, by była przydatna

Ulotka to sprawdzony sposób na reklamę. Może dlatego właśnie w czasach tak ogólnorozwiniętej cyfryzacji nadal sięgamy po archaiczne ulotki, aby promować swoją działalność na bezkresnym rynku produktów i usług.
Ulotka to raczej produkt lokalny, więc planując ją, musimy zastanowić się nad formą, która najlepiej trafi do naszych sąsiadów. Jest kilka sposobów na zaprojektowanie idealnej ulotki, dzięki której zdobędziemy nowych Klientów, a wśród starych utrwalimy nazwę firmy, logo czy zakres usług.
Po pierwsze sami wymyślmy zarys ogólny, gdyż to my znamy naszą firmę najlepiej i nikt nie będzie miał takiej intuicji jak my. Zastanówmy się co w przypadku naszej firmy, będzie bardziej przekonujące. Może duży, przejrzysty tekst, a może jednak zdjęcia. Różne branże potrzebują innych form przekazu. My tworzymy firmę, wiemy więc, jaka wizualizacja najlepiej przestawi nasz profil i zachęci do skorzystania z usług bądź zakupu produktów.
Ulotka to także doskonały produkt reklamowy informujący o sezonowej promocji czy wyprzedaży. Wykorzystując tę tanią formę, trafimy do szerokiego grona odbiorców.

Zawody świata. Specjalności inżynierskie

Cokolwiek jednak wymyślimy, to ostatecznie powierzmy wykonanie ulotek profesjonalistom. To druga ważna zasada dzięki, której wyróżnimy się na rynku. Pamiętajmy, że firmy zajmujące się wykonywaniem ulotek mają szeroką wiedzę i doświadczenie. Niejednokrotnie doradzą nam, w którym kierunku zmierzać. Dodatkowo graficy mają dostęp do ogromnej bazy zdjęć i czcionek. Powierzając im przygotowanie ulotki, możemy być pewni, że będzie profesjonalna. Dzięki temu unikniemy również problemów związanych z prawem autorskim do zdjęć.
Na ulotce koniecznie umieśćmy nazwę firmy i numer kontaktowy, a także odwołania do mediów społecznościowych czy strony internetowej. Dzięki temu nasi potencjalni klienci będą mieli okazję zapoznać się bardziej szczegółowo z działalnością naszej firmy, a my nie będziemy musieli zamieszczać wszystkich informacji na ulotce, niż jest to potrzebne.
Możemy również umieścić mapkę z informacją jak znaleźć firmę, a także godziny otwarcia i zamknięcia obiektu. A jeżeli mamy logo to za pomocą ulotki klienci szybciej skojarzą znak graficzny z profilem działalności.
Format ulotki jest dość znaczący, gdyż za duża utrudni kolportaż, a za mała będzie nieczytelna. Idealna wydaje się ulotka A5, ale to naprawdę indywidualna sprawa. Istnieją ulotki zadrukowane dwustronnie lub tylko z jednej strony. Są również ulotki składane na pół lub trójdzielne. Forma ulotki jest równie ważna jak treść więc zasięgnijmy opinii w firmie zajmującej się tym profesjonalnie.
Ulotki lepiej wykonać z trwalszego materiału. Świetne będą ulotki pokryte mieszaniną pigmentu z klejem, co nada im też właściwości obniżonej wsiąkliwości, czyli w pewnej mierze będą one wodoodporne. Gramatura raczej powinna być wyższa niż standardowa kartka od drukarki, szczególnie kiedy planujemy zadrukować ulotkę z obu stron. Gramatura w granicach 130-170 gram powinna być wystarczająca, aby druk nie przebijał. Dla porównania kartki, które kupujemy do drukarki to około 115 gram.
Już od jakiegoś czasu popularne są ulotki na przykład z promocyjnym kuponem lub lojalnościowe z miejscem na zbieranie znaczków bądź pieczątek. Sporo ulotek służy również jako menu. Jak widać, ulotkę możemy przygotować w najróżniejszych formach i dla najróżniejszych zastosowań.
Zamawiając ulotki, weźmy pod uwagę zlecenie wykonania sporej ilości, gdyż fenomen ulotek polega właśnie na masowym zalaniu rynku wysokiej jakości informacją. Dzięki temu trafiamy do szerokiej grupy odbiorców, a nasza firma zyskuje popularność i rozpoznawalność. Poza tym za dużą ilością sztuk przemawia również aspekt ekonomiczny. Im większa ich ilość tym cena pojedynczej ulotki jest niższa.
Ulotka wymaga nieco uwagi, ale efekt zawsze bywa satysfakcjonujący. Zadbajmy o przestrzeganie powyższych rad, a na pewno będziemy dumni z wypuszczonych na rynek ulotek.

You may also like...